For at imødekomme et stigende behov for onlineshopping har MENY i Dronninglund fået en ny pakkeboks. Løsningen falder på en tør plet op til højtiden, hvor mange både shopper tusindvis af varer online og kommer til Dronninglund for at handle.
I denne travle shoppingtid, hvor julen står for døren, oplever mange forretninger, tankstationer og kiosker et øget pres på deres pakkeservice. Hylderne bugner med varer, som de shoppeglade danskere har købt online.
I MENY i Dronninglund har man dog ikke samme problem. Her har man valgt en løsning, som hverken optager lagerplads eller kræver ressourcer fra medarbejderne. Med hele to forskellige pakkebokse, som passer sig selv, er nemme at betjene og giver en øget kundestrøm, er butikken i den travle handelsby blevet godt klædt på til juleshoppingen.
– Det er meget attraktivt for os, at vi ikke skal have et lager fyldt med pakker. Med den her løsning er det både nemt for butikken og for kunderne – de skal bare trykke en kode og så har de deres pakke. Så der er ingen ventetid forbundet med det, fortæller Jeppe Gindeberg, der er butikschef i MENY Dronninglund.
En pakkeboks med grønne værdier
En ting er at pakkeboksen er nem at betjene for kunderne og pladsvenlig. Noget andet er at nye tiltag skal give mening for butikkens værdikæde.
— Med Budbee får vi både en bred udbyder med en grøn profil, som er noget, der er værdsat hos alle parter i disse tider. Det tiltalte os meget at samarbejde med en virksomhed, der har fokus på bæredygtighed, fortæller Jeppe Gindeberg og uddyber:
— Alt der er grønt er godt, og særligt når vi snakker transport og pakker, er der masser ting, man kan gøre, som har stor indflydelse på klimaet. Men der er også noget økonomi i det, og det er vigtigt for os, at nye tiltag passer ind i vores værdikæde, understreger Jeppe Gindeberg.
En win-win for kunder og butik
I butikken har der været en del interesse fra kunder, som gerne vil høre mere om den nye grønne Budbee box.
— I starten var boksen tom, men allerede på tredjedagen kom der masser af pakker, og det var noget der fangede opmærksomheden. Boksen blev installeret en uge inden Black Friday, så det var rigtig god timing, fortæller Jeppe Gindeberg, som er glad for interessen og for, at folk har taget boksen flittigt i brug.
— For butikken betyder det at vi får en øget kundestrøm og at vi kan udnytte en ikke-salgsplads til at servicere nye og eksisterende kunder. Det er vigtigt for os at værne om vores kunder og give dem gode handelsmuligheder, understreger Jeppe Gindeberg.
Hos MENY i Dronninglund har man placeret pakkeboksen for enden af kasserne, så man nemt kan tage sin pakke med sig efter at man har handlet, inden man forlader butikken.
Kilde: Budbee