I uge 38 har idrætsforeninger i hele kommunen mulighed for at deltage i en kampagne, der løber ad den korteste vej til nye medlemmer.
”Vi ved, at corona har ramt nogle foreninger hårdt på både fremmøde og medlemstal, og derfor er det oplagt at skyde den ny sæson i gang med en hvervekampagne, som vi håber at mange foreninger og hold i kommunen vil bakke op om,” siger Morten Borregaard Poulsen som er lokal projektleder i Bevæg dig for livet – Senior, der er et samarbejde mellem DIF, DGI, Dansk Arbejder Idrætsforbund og Brønderslev Kommune.
Et helt nyt studie fra Aarhus Universitet blandt 1.000 inaktive danskere viser, at det er de nære relationer, som trækker folk med til idræt. Mere end 20 procent af de adspurgte i aldersgruppen 50 til 65 år siger, at det motiverer dem, når deres venner, familie eller naboer spørger, om de ikke vil med op til træning.
”Det er bare nemmere at komme op i hallen, når man allerede kender nogen. Så er man allerede på hjemmebane, og skal måske ikke bekymre sig om, hvorvidt man nu passer ind socialt eller kan følge med rent sportsligt,” siger Morten Borregaard Poulsen.
Gratis chokolade
Konceptet har tidligere vist sig at skaffe mange nye medlemmer til de foreninger, som virkelig har dyrket det, og enkelte af foreningerne er allerede begyndt at have det som en helt fast del af deres hvervning.
Som en del af den nye kampagne får de tilmeldte foreninger gratis chokoladebarer, som medlemmerne kan dele med dem, de inviterer med til idræt. Ud over chokoladen kommer der også til at køre kampagne på sociale medier og der bliver lavet materiale til foreningerne. Interesserede foreninger og medlemmer kan henvende sig til Morten Borregaard Poulsen, Projektleder i Bevæg dig for livet – Senior i Brønderslev Kommune på tlf. 9945 4449
Kilde: Brønderslev Kommune