Flypassagerer over hele verden har igen kåret Norwegian til verdens bedste lavprisselskab på langdistanceruter. Det er femte år i træk, at Norwegian vinder en ”SkyTrax World Airline Award”, den mest prestigefyldte og anerkendte pris i flybranchen.
Det er passagererne, der selv evaluerer flyselskaberne og stemt på sine favoritter.
– Jeg er meget glad for, at vi endnu en gang er blevet kåret som verdens bedste lavprisselskab på langdistanceruter. Jeg vil rette en stor tak til vores passagerer verden over, der har stemt på Norwegian. Dette ville heller aldrig have været muligt uden alle mine engagerede kolleger i både luften og på jorden, som hver eneste dag hele året arbejder for at give vores kunder den bedst mulige oplevelse. Dette er endnu et bevis på, at vores passagerer værdsætter lave priser, god service og nyere, mere miljøvenlige fly, siger Norwegians koncernchef, Bjørn Kjos.
”Norwegian er blevet kundefavorit”
– Denne pris er en anerkendelse af det fantastiske stykke arbejde, som Norwegians ansatte gør hver eneste dag for vores kunder. Norwegians lavpriskoncept er blevet en kundefavorit og det er denne pris et bevis på, siger administrerende direktør af SkyTrax, Edward Plaisted.
I løbet af 2019 har Norwegian modtaget flere priser, blandt andet ”Norges mest bæredygtige flyselskab” af Sustainable Brand Index, ”Europas bedste lavprisselskab” af World Travel Awards og ”Bedste europæiske flyselskab” af Grand Travel Awards.
Bjørn Kjos modtog prisen i dag sammen med kolleger fra Norwegian.
I kategorien ”Verdens bedste lavprisselskab på langdistanceruter” var også Air Canada Rouge, AirAsiaX, Cebu Pacific, Eurowings, French Bee, Jetstar Airways, LEVEL, Scoot og WestJet Airlines nominerede.
Om SkyTrax Awards:
SkyTrax World Airline Awards er den mest prestigefyldte og anerkendte prisuddeling i flybranchen. Rejsende fra hele verden deltager hvert år i verdens største undersøgelse af kundetilfredshed blandt flypassagerer. Over 300 flyselskaber måles i undersøgelsen. Kunderne bedømmer alt fra oplevelsen under check-in, ombordstigning, sædekomfort, rengøringen i kabinen, mad og drikke, underholdning og service.
Kilde: Norwegian