God kaffe hører til en god oplevelse, og Fårup Sommerland og Djurs Sommerland har ligesom de fleste andre danske forlystelsesparker valgt at skifte til kaffe fra Lavazza. Færre gæster tager termokanden med hjemmefra. Nu handler det om kvalitet, kaffevarianter, tilgængelighed og ansvarlighed.
Hvis et besøg i sommerland indgår i sommerplanerne, kan man glæde sig til kaffen. Legoland, Fårup Sommerland, Djurs Sommerland og Sommerland Sjælland har nu italienske Lavazza som leverandør.
For at kapacitet og kvalitet skal gå hånd i hånd har serviceteknikerne fra Lavazza sørget for korrekt opsætning, indstilling og nøje test af al udstyret inden sæsonstart. Dette er nogle af forudsætningerne for at servere den gode kop kaffe, også når det skal gå stærkt. Djurs Sommerland anvender blandt andet BLUE kapselsystemet fra Lavazza, som på få sekunder kan servere den perfekte espresso, uden brug af kværn eller afvejning af kaffe.
Danskerne har fokus på kvalitet, valgmuligheder og ansvarlighed
Hos Fårup Sommerland fremhæver Ole Vestergaard Roed, der er F&B Manager, økologi og espressobaserede varianter som nogle af årsagerne til at vælge Lavazza: ”Ca. halvdelen af vores gæster køber mindst én kop kaffe under besøget, og langt de fleste foretrækker varianter som latte, iskaffe osv., der er baseret på espressokaffe, som italienerne er eksperter i. Derfor var det naturligt at vælge Lavazza, som vandt stort i vores interne blindtest, og samtidig er kendt af både danske og internationale gæster. Vi gør en del ud af at fortælle gæsterne, at udover at kaffen er italiensk, er den også økologisk og certificeret.”
Fårup Sommerland har valgt den økologiske iTierra! Alteco, som er Rainforrest Alliance certificeret. Det får gæsterne oplyst på forskellige måder. Fx er hele døren ind til cafeen dækket af fortællingen om, hvordan iTierra! kaffen er dyrket og produceret.
Dermed bekræfter Fårup Sommerland den tendens, som Lavazza oplever nu. Nemlig at danskerne stiller krav til kaffe, uanset om det er på restaurant, cafe, på arbejde, derhjemme – eller på tur i sommerland med familien.
Tom Faurschou, adm. direktør for Lavazza Danmark: ”Lavazza vinder hurtigt frem på B2B-markedet, fordi indkøberne kan se, hvor meget både smag og ansvarlighed betyder for deres kunder. Samtidig ser vi, at forbrugerinteressen for kaffe er vokset stødt over de sidste 10 år, og noget tyder på, at corona-nedlukningen kun har forstærket tendensen, hvilket fx udmønter sig i stigende efterspørgsel efter friskkværnede hele bønner og fuldautomatiske espressomaskiner.”
Kilde: Rostra Kommunikation (Foto af Lavazza: Ole Vestergaard Roed fra Fårup Sommerland)