Indsamlingsrekord i Superdysten: Skousen indsamler og donerer 1.210.054 kr. til udsatte og sygdomsramte børn Aldrig før har én virksomhed samlet så mange penge ind i Superdysten. Efter 14-dages engageret indsamling har Skousen således indsamlet og doneret 1.210.054 kr. til velgørenhedsfonden CoolUnite og deres arbejde for at støtte udsatte og sygdomsramte børn.
I hele uge 44 og 45 har syv virksomheder dystet om at samle flest mulige penge ind til udsatte og sygdomsramte børn i Danmark. Indsamlingskonkurrencen hedder Superdysten og bag den er velgørenhedsfonden CoolUnite. I dette års udgave af Superdysten lykkedes det Skousen at indsamle 1.210.054 kr. mens de syv virksomheder samlet indsamlede, 2.078.251 kr., hvilket begge dele er ny rekord i Superdysten.
”CoolUnites arbejde for at skabe gode oplevelser og en bedre hverdag for sygdomsramte børn er et fantastisk formål, som vi i Skousen-kæden er rigtig glade for at bakke op om. Vi har virkelig haft gang i mange gode aktiviteter for at samle penge ind – fra auktioner på produkter og oplevelser til salg af støtte t-shirts. Jeg er superstolt over på vegne af alle i Skousen at kunne sende 1.210.054 kr. videre til børnene”, siger Thomas Zeihlund, CEO i Whiteaway Group, som står bag Skousen-kæden.
Som en del af indsamlingen har alle butikker i Skousen-kæden doneret 100 kr. for hver solgte hvidevare til private i uge 44 og 45. Derudover har kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere bidraget gennem en række forskellige aktiviteter.
Indsamlingsrekord til gavn for børnene Velgørenhedsfonden CoolUnite, som støtter aktiviteter, som udvikler og styrker udsatte og sygdomsramte børn, har gennem flere år afviklet flere udgaver af Superdysten. Denne udgaves indsamlede beløb slår dog alle rekorder – og det kommer børnene til gavn.
”Vi er hos CoolUnite glade og stolte og ser rigtig meget frem til at få det flotte beløb ud og gøre gavn hos de mange indsatsområder vi i fonden arbejder for at støtte. Skousens resultat er uden sammenligning det flotteste enkeltresultat en virksomhed har indsamlet i ’Superdystens’ historie. En kæmpe tak til Skousen og alle Skousens samarbejdspartnere, medarbejdere og franchisetagere for i 14 dage at have fuld fokus på vores vigtige arbejde” udtaler Casper Hestbech, velgørenhedschef i CoolUnite.
Superdysten blev gennemført i et samarbejde mellem CoolUnite velgørenhedsforeningen og Radio NovaFM og foregik i hele uge 44 og 45. Udover Skousen deltog virksomhederne Minuba Danmark, Eltel Networks, Luksusbaby A/S, Schmidthuset, Restaurant Bindingsværket og Ølstykke Bageri og Conditori.