Norwegians trafiktal for januar viser, at selskabets strategi om at gå fra vækst til lønsomhed fortsætter med at levere med en betydelig forbedring i enhedsindtægter, rekordhøj punktlighet og højere belægningsgrad.
I alt 1.974.606 kunder valgte at flyve med selskabet i januar. Den planlagte kapacitetsreduktion og optimering af rutenetværket påvirker fortsat tallene positivt. Punktligheden for januar var på 87 procent – den højeste punktlighed, selskabet har haft i en enkeltmåned siden 2015. Belægningsgraden var på 81 procent, en stigning på 4,8 procentpoint.
– Jeg er godt tilfreds med, at vi fortsætter med at levere på strategien om at gå fra vækst til lønsomhed. Dette er den tiende måneden i træk, hvor den planlagte kapacitetsreduktion har påvirket enhedsindtægterne og belægningsgraden positivt. Jeg er også tilfreds med, at punktligheten forbedres betydeligt, for jeg ved, hvor vigtigt det er for vores kunder, siger Norwegians koncernchef Jacob Schram.
– Jeg ser frem til at arbejde sammen med mine dedikerede kolleger på jorden og i luften fremover. Sammen skal vi positionere selskabet til en lønsom og bæredygtig fremtid i international luftfart, fortsætter han.
Selskabet har denne måned nedbragt CO2-udledningen med fire procent til 75 gram per passagerkilometer. Dette er til trods for, at selskabet har været tvunget til at indleje ældre fly. Norwegian har en af de mest moderne og brændstofeffektive flyflåder i verden med en gennemsnitsalder på 4,6 år. Takket være den unge flyflåde har selskabet reduceret udledningerne per passager med 33 procent siden 2009.
Kilde: Norwegian