søndag 13. juli 2025
  • Indsend nyhed
Brønderslev Avis
  • Nyheder
  • Sport
  • Det sker
  • Erhverv
  • 112
  • Find din håndværker
Intet resultat
Se alle resultater
  • Nyheder
  • Sport
  • Det sker
  • Erhverv
  • 112
  • Find din håndværker
Intet resultat
Se alle resultater
Brønderslev Avis
Intet resultat
Se alle resultater

Derfor bør din virksomhed bruge et årshjul til online markedsføring

Redaktionen af Redaktionen
3. marts 2025
i Nyheder

I en travl hverdag kan det være udfordrende at holde styr på virksomhedens markedsføringsaktiviteter. Mange virksomheder arbejder ad hoc og reagerer på trends, begivenheder eller sæsoner uden en langsigtet strategi. Men der findes et effektivt værktøj til at strukturere markedsføringen: et årshjul. Vi har talt med eksperterne hos Podi ApS om, hvordan et årshjul kan skabe overblik og styrke din online markedsføring.

Hvad er et årshjul – og hvorfor er det vigtigt?

Et årshjul er en visuel plan, der giver et struktureret overblik over årets vigtigste markedsføringsaktiviteter. “Det hjælper virksomheder med at planlægge indhold, kampagner og vigtige begivenheder, så de ikke skal opfinde den dybe tallerken hver gang,” forklarer en specialist fra Podi. “Med et årshjul kan man forberede sig i god tid og sikre, at man altid har relevant og velgennemtænkt indhold klar.”

Et årshjul kan indeholde:

  • Kampagner omkring højtider (jul, påske, Black Friday)
  • Produktlanceringer
  • Årstidsbestemte temaer
  • Kundeevents eller messer
  • Branding- og employer branding-aktiviteter

Sådan opbygger du et effektivt årshjul

Ifølge Podi bør et godt årshjul tage udgangspunkt i virksomhedens overordnede målsætninger. “Start med at identificere, hvilke perioder der er afgørende for jeres forretning, og byg derfra en tidsplan,” lyder rådet.

  1. Fastlæg vigtige datoer: Start med at plotte de begivenheder, der er faste hvert år, som Black Friday, nytår og sommerudsalg.
  2. Planlæg kampagner: Beslut, hvilke kampagner og temaer der skal være i fokus i de forskellige perioder.
  3. Koordiner kanaler: Afstem, hvordan du vil bruge sociale medier, e-mailmarketing og betalt annoncering til at understøtte hver kampagne.
  4. Gør plads til fleksibilitet: Selvom et årshjul skaber struktur, skal der også være plads til at reagere på aktuelle trends og uforudsete begivenheder.

Et strategisk værktøj til vækst

Brugen af et årshjul er en disciplin, som kan gøre en markant forskel for virksomheder. “Vi ser, at virksomheder, der arbejder struktureret med et årshjul, ofte opnår bedre resultater, fordi de er forberedte og kan eksekvere mere effektivt,” siger Frederik Heden Thomsen.

Vil du have hjælp til at udvikle et skræddersyet årshjul til din virksomhed? Kontakt Podi på tlf. 21 99 01 94 eller mail info@podi.dk.

Del på FacebookDel på X
Forrige indlæg

Indkaldelse til Generalforsamling i Jerslev Borgerforening

Næste indlæg

BRØNDERSLEV KOMMUNE vedtager nyt erhverv affaldsregulativ

Næste indlæg
BRØNDERSLEV KOMMUNE vedtager nyt erhverv affaldsregulativ

BRØNDERSLEV KOMMUNE vedtager nyt erhverv affaldsregulativ

  • Kontakt os
  • Bliv meddeler
  • Køb annoncering på Brønderslev Avis
  • Rettigheder og copyright

Intet resultat
Se alle resultater
  • Nyheder
  • Sport
  • Det sker
  • Erhverv
  • 112
  • Find din håndværker

Denne hjemmeside bruger cookies. Ved at fortsætte med at bruge denne hjemmeside giver du samtykke til, at cookies bruges.